Końcówki wydechu do samochodu

Działanie układu wydechowego jest niezwykle istotne. Ma duży wpływ na sprawne funkcjonowanie całego pojazdu. Najważniejszą funkcją tego układu jest odprowadzanie spalin powstających w czasie działania pojazdu. Są one rezultatem spalania paliwa w czasie pracy silnika. Ponadto, przez rurę wydechową odprowadzony zostaje nadmiar energii cieplnej oraz kinetycznej. Układ wydechowy kończy się specjalnymi końcówkami wydechu, których liczba może być różna, w zależności od rodzaju pojazdu, z którego korzystasz. Poniżej rozwiniemy ten temat, podpowiadając jaki rodzaj końcówki do układu wydechowego warto wybrać.

Końcówki fabryczne i uniwersalne – czyli o rodzajach końcówek w układach wydechowych

Każdy samochód kupowany w salonie, czy też z drugiej ręki, powinien posiadać sprawny układ wydechowy, w tym również – sprawnie działającą końcówkę wydechu. Najczęściej, mamy do czynienia z końcówkami konwencjonalnymi, montowanymi przez producentów danego pojazdu. Są to jednak urządzenia występujące w wielu wariantach, które mogą różnić się sposobem montażu, kształtem, estetyką i przydatnością.

Uniwersalne końcówki wydechu do samochodu należą do najczęściej wybieranych. Pasują do niemal wszystkich modeli samochodów sprzedawanych w naszym kraju. Ich zdecydowaną zaletą jest łatwy montaż, który często nie wymaga żadnej ingerencji w obręb układu. Dzięki temu montaż przebiega szybko, niezależnie jakim modelem pojazdu dysponujesz.

Kluczowy jest rozmiar danej końcówki, a dokładnie – jej średnica w przekroju. Najczęściej, mieści się ona w przedziale od 42 do nawet 120 mm. Te ostatnie to oczywiście modele dedykowane dla pojazdów sportowych. Warto jednak pamiętać, że z rozmiarem nie należy przesadzać. Dużych rozmiarów końcówki są dedykowane dla osób, którym zależy na estetycznej prezencji ich pojazdu. W samochodach niedużych rozmiarów lepiej będzie stosować końcówki kompaktowe, dostosowane do niewielkich silników oraz do odprowadzania niedużej ilości spalin.

Końcówki wytrzymałe – czyli jakie?

Ważny jest także rodzaj zastosowanych w produkcji materiałów. Najważniejsze, żeby końcówka była wytrzymała na oddziaływanie sił fizycznych, zanieczyszczenia chemiczne, kwasy i wilgoć. Popularnym materiałem jest stal nierdzewna typu INOX, odporna także na działanie kwasów siarki i azotu oraz innych, szkodliwych gazów wylotowych. Pod tym względem, nie należy oszczędzać na końcówkach. Wybierając urządzenia wykonane z tanich materiałów, narażasz się na wzmożoną eksploatację całego układu. To właśnie szkodliwy wpływ gazów wydechowych jest odpowiedzialny za rozwój procesów rdzewienia.

Popularne są także końcówki pokryte dodatkową warstwą lakieru, który nadaje jej gładką powierzchnię oraz przyjemny dla oka kolor. Częstym wyborem są zarówno końcówki z powierzchnią połyskującą, jak i matową. Ponadto, ważny jest kształt końcówki, która najczęściej ma postać podłużnej rury. Często, jest ona ścięta pod nieco ukośnym kątem, co sprawia, że imituje wylot paliwa w rakiecie kosmicznej. Końcówki o takim kształcie dodadzą twojemu samochodowi pazura i agresywnego wyglądu. Rzadziej wybierane są rury o przekroju prostokątnym, który w wielu sytuacjach wygląda również atrakcyjnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here